• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilka möjligheter har jag?

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Fakta
Fast tjänst sen många år
Inkomst ca 380 000 per år
Hus ( äger ensam) värderat till 3 milj belånat m 1,8 milj
Inga anmärkningar
Blanco lån på 450 000kr ( har var 700 000kr men har betalat av)
2 kreditkort m 10000kr var används sporadiskt betalas fullt ut varje månad
Skulle gärna få bort el ner blancolånen antingen genom att baka in i huslånet eller samla alla blancolånen på ett bolag är tre olika idag. Men känns som att Handelsbanken ( där huslånet ligger ) inte längre lånar ut så mkt till en ensam person? Nån som kan råda åt ngt håll?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
www.sbab.se
Jag fick gissa mig till lite uppgifter, som att du inte har mer än 130 kvadrat, inga barn och att du förutom att äga huset själv även bor i huset själv, och att det var i örebro kommun huset låg i.
Då skulle du få låna 2236000 förutsatt att du klarar kreditprövningen, det är bara 14000 ifrån målet..
Du behöver inte byta bank, SBAB är bara intresserad av att låna ut, dom har inga lönekonton osv.
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Nja har två barn och sambo som inte äger ngn del ihuset som för övrigt ligger i Sthlms län
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Nja har två barn och sambo som inte äger ngn del ihuset som för övrigt ligger i Sthlms län

Missade den här delen.
Då blir kalkylen sämre gissar jag, men in på länken jag visade.
SBAB är ganska envis på att bägge boende ska vara låntagare, så det optimala vore ju om han köpte in sig i huset.
Om du ska stå själv, men ni bor 2, ska du i SBABkalkylen bära kostnaderna för 2 vuxna men får inte tillgodoräkna dig hans/hennes inkomster..
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Är SBAB mer medgörliga än de andra bankerna el varför tipsar du om just den :) ska kolla in länken iallafall även om jag nu har Handelsbanken
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Det vet jag faktiskt inte om dom är, det funkade utan bekymmer för mig i alla fall, jag orkade inte bemöda mig att ens fråga "min bank", mest för att dom är så seg att svara.. SBAB har dock lägst ränta som listpris, så vill du slippa tjata för att få rabatt så kommer du billigast undan hos sbab
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Du kan också vända dig till Ikano banken då de har sina bolån hos Sbab har inte sett på Ikanos sida om några speciella krav om hur mycket man kan få låna. Bor också i Stockholmstrakten har lån på 1.460.000 på en fastighet värd ca 3.500.000. Har ingen make eller sambo så jag äger fastigheten till 100%. Har outnyttjade pantbrev på 940.000 som jag kommer använda del av nästa år för renovering.
 
Senast ändrad:

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Du kan också vända dig till Ikano banken då de har sina bolån hos Sbab har inte sett på Ikanos sida om några speciella krav om hur mycket man kan få låna. Bor också i Stockholmstrakten har lån på 1.460.000 på en fastighet värd ca 3.500.000. Har ingen make eller sambo så jag äger fastigheten till 100%. Har outnyttjade pantbrev på 940.000 som jag kommer använda del av nästa år för renovering.
När lånen ska ränteändras är till Ikano jag vänder mig till för att förhandla och bestämma bindningstid.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp